Farbror Doktorn

Idag har Amanda inte varit på topp...hon åt sin välling imorse, men når gröt till lunch ville hon inte ha o hon tackade även nej till välling då...de är ju inte alls lika min lilla ängel. Jag ringde till vårdcentralen för o kolla om de hade nån tid, men de hade dom inte, men från kl 17-22 va de Hisingsakuten så då kunde man åka dit o ta en kölapp. Jag började tro att det kunde vara halsen hon hade ont i...har själv varit ett halsbarn i mina unga år.
Daniels mamma o syster åkte med mig o höll mig sällskap...Tack så mycket.
När vi kom in till farbror doktorn...så kanske man inte ska kalla honom farbror...han såg ut att vara typ 14 :) men han va jätteduktig o Amanda va så superduktig. Han skickade oss att göra ett halsprov o tjejern som jobbade med de hade nog en tävling om att ta hand om så lite patienter som möjligt den kvällen för snabbt gick de fasiken inte, men till slut lessna Christin så hon gick dit o fråga när de va vår tur o då log hon glatt o sa -Kom in ni bara.

När jag kommer in med min lilla snäcka på 14 månader så säger hon -Ja, nu Amanda ska du skapa stort o sträcka ut tungan...Amanda kolla på henne som om hon vore knäpp hahah.
till slut fick hon taget provet o Amanda fick ett litet klistermäske utav en rosa ko med orangea prickar o rackarns va nöjd o glad hon va över de =)
Provet visade inget iaf vilket va väldigt skönt...tror hon har ett virus i sig bara för hon hade bara lite rodnad i halsen så kan ju va de som gör lite ont när hon äter.
Hon kryar nog på sig snabbt...jag hoppas iaf =)

När vi kom hem strax före 19 så sov Flisan så sött...o Amanda va inte långt efter, men hon han få i sig lite välling innan iaf. Hon har vaknat några gånger redan...sätter sig upp i sängen, men de e typ som hon sover fortfarande...för man lägger ner henne igen så gnäller hon lite sen somnar hon om....Jag hoppas verkligen att jag får sova inatt.

Imorgon är det fredag igen...fan va tiden går fort...de e ju helt sjukt, men det gör inte så mycket för mig för ju fortare tiden går ju fortare får jag åka uppåt i landet till min kära familj som jag saknar massa.

Ne nu ska jag ta mig en kopp underbart gott Perika/Mango thé som jag längtat efter hela dagen =)


Det finaste man har sätter man på bordet <3<3<3

PussenKramen

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback