Full fart en torsdag

Ja idag har vi varit ute på vift nästan hela dagen...tvinga oss upp halv 10 imorse...jag va så trött...fattar inte varför jag är så trött nu för tiden, men men kan ju bero på denna mörka tid vi är inne i just nu. När vi va påklädda o klara packa ja ner mina små michelintomtar i vagnen o gick bort till Daniels mormor som bara bor 150m bort...där blev vi bjudna på lunch...mycket smarrigt va de kyckling o ris...o så hade hon gjort blåbärspaj till efterrätt...tjejerna fick lasagne o persika o päron efterrätt. Vid tolvtiden va de dags att stoppa i dom i vagnen igen för vi skulle till backa...hoppa av bussen hos Maria o vänta in dom tills de va klara...sen tog vi oss en promenad till öppna förskolan...så himla kul o se hur tjejerna tar för sig bland nya människor...de kröp omkring hela tiden o spana på allt =)
Så måste jag ju skryta lite...alltid när vi är ute bland folk så får jag höra hur fina mina tjejer är...man kan ju inte bli annat än stolt <3

När kl blivit 15 så började vi sakta bege oss hemåt...tjejerna började bli trött o jag va lite trött jag åxå =) När kl va halv 6 så gick de inte att hålla de små liven vakna längre så de va bara att gö iordning vällingen o stoppa ner dom i sängen...o självklart måste man ju borsta tänderna innan man somnar =)
När de somnat så skulle jag börja baka...vet ej varför, men har kommit på att det är rätt skoj o baka =) Jag gjorde iordning degen o ställde den på jäsning...de skulle bli vaniljgömmor...när jag skulle göra iordning vaniljkrämen så såg jag att jag hade lyckats köpa vaniljsås...o hur lätt e de o ha de i? typ inte alls så de va bara att stoppa på sig jackan igen o gå till affären =) Fick tag i min vaniljkräm iaf o mums vilka goda bullar de blev =) Insett att jag är rätt grym på vissa saker iaf ;)

Imorgon så kommer Daniels mamma o hämtar oss efter jobbet...o då blir de till att baka hela dagen o kvällen...för kalaset är på lördag =)

Så måste jag berätta att det va inte så stor fara med Amanda idag...fast hon hade sönder sin flärp igår när hon slog munnen mot bordet o de gjorde nog så jävulusiskt ont...stackars barn, men jag tror mina tjejer är hårda ;)

Nu blir de slappa i soffan en stund innan de e dags att sussa igen...daniel har som vanligt redan somnat i soffan.

<3<3<3
PussenKramen

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback