Mina fina tjejer...

Nu är jag inne o gästbloggar hos Sara fast hon inte vet om det :P Jag är lite busig jag.. haha.
Tänkte berätta för er hur jag träffade Sara och hur det kommer sig att hon är min allra bästa vän.

Våren 2004 började jag spela dataspelet Counter-strike, mestadels för att min dåvarande sambo spelade det. Jag tyckte det var ett superroligt tidsfördriv som snabbt blev mer än så. Jag insåg att jag hade "talang" för spelet och började söka mig till ett lag för att de hela skulle bli lite mer seriöst. Det var då jag träffa Sara. Hon var clan leader (ståtligt) för P4nik, vi började spela ihop i slutet av sommaren 2004. Jag spelade i p4nik som någon gång under den här perioden även bytte namn till Favete under sex månader ungefär. I början av 2005 träffade jag Sara första gången då vi alla skulle åka ner till Göteborg för en tävling. Jag och Sara ungicks inte speciellt mycket, och strax efter lanet gav hon mig KICKEN (bitch) för att jag och Sanne (en annan i laget, samt min barndomsvän) bråkade för mycket. Väldigt sant och väldigt nödvändigt. Några månader senare lade jag ner dataspelskarriären. Jag flyttade ifrån min sambo och bodde hemma hos mamma igen. Samtidigt hände samma sak för Sara fast 10 mil därifrån. Av någon konstig anledning hittade vi tillbaka till varandra och den här gången var det så mycket mer.


Vi åkte över land och rike, festade, umgicks, snackade skit så fort vi hade chansen. Under en av våra resor frågade Sara mig om jag ville flyttade med henne till Göteborg om TVÅ veckor.
Jajjemän, sagt och gjort. Två veckor senare flyttade vi till Göteborg. Där strulade allt i början, lägenhet, fast jobb och självklart kärleken.
Men de gjorde inget, för vi hade varandra och Sara är en sån där som halkar på banaskal överallt. Så genom Sara fick vi en lägenhet, hon fick fast jobb (så även jag dock inte genom Sara) och vi började våra liv i Göteborg på riktigt.
I två år bodde vi tillsammans i Gårda. Där bråkade vi, kramades vi, skrattade vi och gjorde de mest galna grejer.
Efter två år blev de för jobbigt att bo så nära inpå varandra (delade dubbelsäng), så Sara bestämde sig för att leta eget. I december 2007 flyttade hon till Hisingen och vi började ses mindre och mindre.
I Januari 2008 träffade Sara en kille som hette Daniel och i April 2008 talade hon om att hon var gravid. Under Saras graviditet hittade vi inte bara tillbaka till varandra utan vi hittade något så mycket mer. Jag är så himla tacksam att jag fick uppleva allt de som hände med Sara runt den här perioden. Vi har genomgått mycket tillsammans, både positivt och negativt. Men de saker som hänt har bara fört oss närmare varandra. Genom Sara har jag lärt mig att inte ta min familj för givet, visa dem som står mig nära hur mycket jag älskar dem och att stå på mig själv.


Hon är en underbar vän på många sätt men hennes (enligt mig) bästa egenskap är att hon ger tänkvärda råd oavsett situation.
Sen att hon är en underbar mamma på alla sätt är det ingen tvekan om. Jag är oerhört lycklig över att ha henne och hennes fina tjejer i mitt liv. Ni gör Tant Tebbe stolt gång på gång och kärleken jag känner för er tre är ovillkorlig.
Tack för att du finns min allra bästa vän, utan dig vet jag inte vad jag skulle göra!

/Tebbe



Bästaste!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sara

Tack så jättemycket. Älskar dig massor min bästaste vän <3

Postat av: Sara Solid

Jättefint!! osså en grej till; shit va smal du blivit!! kram på dig!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback