Baka baka liten kaka....Rulla rulla stor bulla

Igår tog jag bussen halvvägs till backaplan...mötte upp Sofia o lilla Nino...sen tog vi o promenera sista biten dit. Satt oss på mitt "stammisfik" nu förtiden =) köpte oss en kaffe o kaka...Sofia köpte en kladdkaka o jag ångra mig så mycket att jag inte gjorde som hon...för den va riktigt smarrig ;) När vi suttit där ett tag så kom Annika o hennes dotter Jennifer förbi o sällskapa lite med oss =) Alltid lika mysigt o träffa dessa tjejer...för de e verkligen helt underbara.
När vi kom hem igen va de dags för tjejerna o käka...o när de va klara knacka de på dörren =) De va Natta o hennes spanske pojkvän Magi som kom förbi med fika...mumma ;)

Idag har vi haft myssällskap igen, men idag stod Liv o supersöta Clara för de...tjejerna o jag gick upp vid halv 9 imorse o när man titta ut så såg de så kallt ut...frost överallt...så de va bara att packa på sig alla vinterkläder o bege sig ut...va en tur till affären som gällde. Handla lite o hämta ut ett paket på posten...Våran box pajja för 2 veckor sen...o jag måste ju säga att man känner sig handikappad när man inte har alla de kanaler som man är van med, men nu är de tillbaka för den nya kom idag weeeiiii. Tänk va bra man skulle klara sig med enbart tv4...ja eller alla dessa 4:a kanaler...De som jag kollar mest på är tv4 fakta, tv4 sport o tv4+ Fast nu ljög jag nog...hur skulle jag klara mig utan alla dessa såpaserier som går hela dagarna nu när man e mammaledig ;)
Aja nog om de....

Vid 11 tiden dök mina kära gäster upp o jag hade gjort iordning en lussekattedeg...för nu ska ja va duktigt =) När tjejerna ätit gröt o somnat in i sin skönhetssömn så slängde vi upp degen på bordet o börja knåda...kände mig som en riktig bullmamma =) Clara hjälpte till till en början, men hon lessna o ville bara sätta i russinen i bullarna o självklart va de även goda o stoppa i munnen ;) Vi lyckades iaf väldigt bra med dessa bullar...även om Liv tyckte att de skulle vara mycket mindre än va jag tyckte hahaha
När bullarna va klara va de dags för lite lunch o den hade Clara valt...de blev blomkål o broccolisoppa...mycket smarrigt va de...sen efter de va de bara att sätta igång o moffa lussekatter, pepparkakor, kanelbullar o den mjuka sockerkakan som Liv o Clara bakat igår...ja jag måste nog säga mätta o belåtna va vi alla efter detta ;)
Vi hade iaf en jättemysig dag...o de får vi snart ta o gö om =)

Nu på kvällen strax innan de små skulle sova så ramla Amanda o slog munnen mot bordet o de blöder ju som jag vet inte vad i munnen...hon måste ha gjort illa den lille flärpen som sitter under överläppen rätt rejält...stackars mitt hjärta...de gör ju så ont i en själv när sin skruttor gör sig illa. De gick över efter ett tag o med lite välling så somna hon gott sen...får väl se hur hon ser ut imorgon =( mitt <3

imorrn ska vi bege oss till backa igen o gå på öppna förkolan med Maria o sina twins Loa o Julia...de ska bli skoj...för tjejerna gilla de massa förra veckan =)

Ne nu måste jag faktiskt ha nått o käka...

Ha de bäst alla
PussenKramen

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback