Jobbet

I morse vakna tjejerna vid 8 ungefär...jag gick upp bytte blöjor o gick sen ner o gjorde välling. Medans de åt så hoppa jag in i duschen...när jag va klar så klädde jag på de små o vi gick ner. Kollade lite hur bussarna gick...för idag skulle vi ut till mitt jobb o hälsa på =) Vi åkte vid halv 10...o va framme vid kvart över ungefär. När vi kom in kolla tjejerna med stora ögon...massor med barn som lekte uppe på scenen =) Amanda va kaxig o gick dit o kolla lite närmre =) Flisan följde med mig in på "min" avdelning...där skulle barnen precis äta så då blev även Amanda snabbt intresserad haha. Barnen jag ska jobba med sen när jag kommer tillbaka är även dom födda 08, men på första halvan av året då de e 6-11 månader äldre, men jag måste säga att jag trodde inte att mina tjejer skulle bli så mycket större på så kort tid hahaha =) Barnen på jobbet kolla på mina tjejer o sa -Två små bebisar...
Tänkte jag skulle prova o ge tjejerna lite mat...skulle bli spännande eftersom de aldrig suttit på egna stolar...ja som inte e barnstol då förstås....men nu har ju vi såna minastolar o bord på jobbet så de når ju ner till golvet (nästan) Gjorde iordning en varsin tallrik o lät de äta...måste säga att mina tjejer va så duktiga...satt som små ljus...nu använde dom ju inte gaffel eller sked som alla andra, men endå :)
De va fisk o potatis på menyn idag o Amanda mumsa i sig sin portion, men Flisan va inte lika förtjust.
Efter de gick de in o lekte lite o charma mina arbetskamrater...sen gick vi o satt oss i personalrummet...jag drack kaffe o tjejerna käka äpple =)

Vid 13 tiden började tjejerna bli supertrötta så då klädde vi på oss o gick till bussen...dom somnade snabbt måste jag säga...när vi kom till backaplan vänta vi in Daniel sen åkte vi hem.
Efter ett tag när vi kom hem så kändes Flisan så varm så tog tempen på henne o självklart har hon fått feber igen =( 39,3 så de va i med lite alvedon...o när kl blev 18 va de knopp i säng som gällde...så trött min lilla skrutta.

Jag trodde verkligen att det va över nu denna groteska sjuka, men så fel jag hade =(
Imorrn skulle vi egentligen ha träffat Annika, Sofia o Nino, men får nog skjuta upp de till nästa vecka.

Ne nu ska jag kolla på nån ny vampyrserie som börjar på 6:an sen funderar jag starkt på att knoppa i säng...är grymt trött jag =)

ha de bäst alla

PussenKramen

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ikon

Åhhh stackars. Nora är också sjuklig. Hon har 39 grader. Men hon fattar inte det själv för hon är precis som vanligt. Om jag hade haft 39 grader hade jag legat som ett kolli och bara tyckt jäkligt synd om mig själv.



Hoppas dom kryar på sig snart. Kram

Postat av: Sara

Våra små sjuklingar <3 Ja jag håller med dig...jag hade legat halvdö i sängen o vägrat röra mig =)

Hoppas hon kryar på sig snart.

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback