Envisa små troll

Ja de e vad mina tjejer är just nu...dom gör allt de inte ska göra...o skrattar när man säger till eller tar bort dom. Ge mig råd på hur man tar en trotsig 14 månaders hahaha ;)
Flisan har ju som sagt kommit in i nån fas där hon blir helt hysteriskt arg om de inte går som hon vill...har läst nånstans att barn kan bli så när de inte kan göra sig förstådda...att de brukar försvinna när de börjar prata (håller tummarna på att det stämmer) Hon slår mer än gärna sin syster så fort hon kommer i närheten...Flisan har alltid varit den glada tjejen...o de e hon nu åxå självklart, men med en nypa frustation ;)

Amanda har för vana att älska o gå fram till tv´n o banka...gärna med de hårda leksakerna...klättra på bordet o gärna banka lite där åxå. Hon har bara tackat o tagit emot när Flisan slår henne, men nu ger hon tillbaka med samma medel.
Säger man till dom så skrattar dom åt en eller så blir de skitarga haha...ja de e väl så här de ska vara att ha barn...o den som nämner att jag ska vänta tills de kommer upp i tonåren...den blockar jag hahaha...

Men nu är de så åxå att jag har fått världens finaste tjejer så jag ska inte klaga så mycket...de e väl tur att de har en vilja, men de skulle kanske kunna visa den på ett annat sett ;)
kan inte förstå vart de fått sin envishet ifrån (Många säger att den är från mig) men jag vet inte de jag :)

Nu ligger dom o sover iaf...Daniel åxå...o jag slappar i soffan o tar igen mig. Ska nog ta o sätta på dom lite kläder sen o slänga ut dom i snön...solen skiner o de snöar bara lite så får passa på nu.

Imorrn ska vi till lek o buslandet med flera andra tvillingmammor...de ska bli jätteroligt...va ett tag sen vi sågs. Jag får hoppas bara att jag kommer ut med vagnen...får gå till bussen en halvtimme innan så jag har god tid på mig.
Ne nu får de va nog för den här gången, men skriver säkert mer ikväll.

PussenKramen

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback