Tillbaka i götet

Japp nu är vi hemma igen efter vistelsen hemma hos min mamma. Jag o tjejerna tog tåget upp förra onsdagen....höll tjejerna vakna efter de hade käkat gröt här hemma för att de skulle sova på tåget, men självklart så somande Amanda i taxin till stationen o vakna så fort vi kom på tåget =) men de satt så nöjda i sina stolar...Flisan somnade efter en stund så då ville Amanda sitta i mitt knä en stund. När vi skulle av så va de en väldigt trevlig äldre man som hjälpte mig av med tjejerna...han tyckte att eftersom han själv va tvilling så skulle han självklart hjälpa mig :) Har nu upptäckt att det finns otroligt mycket människor som är tvillingar eller har barn som är de...förrut tyckte ja knappt man såg eller hörde de alls =) När vi kom till sthlm så va de bara att hoppa på pendeln mot Bro där mamsen hämtade upp oss.
Mamma hade tagit ledigt denna gången vi kom upp...så vi skulle hitta på massa skoj :) Torsdagen tillbringade vi på IKEA...tvungna att köpa sängar till tjejerna eftersom de inte ligger kvar längre där man lägger dom :) Ist för att köpa resesängar så köpte vi spjälsängar så nu har tjejerna även ett eget rum hos mamma =)
Fredags så åkte vi till Uppsala o hälsade på mormor...sen åkte vi till Gränby för att shoppa lite...träffade även Rosie o de va skoj för de va jättelänge sen sist.
Lördagen mötte vi upp Karin med tvillingarna Hugo o Elliot i Bro för att åka till Enköping...där va de tvillingloppis :) fanns hur mycket som helst, men handlade inget speciellt. Vi gick sen upp till "centrum" o shoppade lite ist...hittade jättefina jackor till tjejerna. När vi va klara så åkte vi hem till mamma allihop o käka lite lunch ;)
Så himla skoj va de o se dessa små juveler...de hade blivit så stora sen sist :) o självklart va de skoj o träffa Karin igen åxå :)

Söndagen kom min bror o Hanna ut o hälsade på...tjejerna fick sååå fina kläder av dom. Vi käka lite mat o umgicks...mycket trevligt :)
Måndagen va vi in till Bålsta o käka lunch med en gamal arbetskamrat till mamma...sen åkte vi till centrumet o shoppade lite mera ;)
Sen tisdag o onsdag gjorde vi inte så mycket för tjejerna åkte på förkylning =( stackars små som inet kunde sova på nätterna, men de va pigga på dagarna iaf så de har inte haft nån feber.
I torsdags va de dags att åka tillbaka till götet, pappa o Agneta skulle med ner så vi åkte bil ner...e lite skönare ändå o åka från dörr till dörr :) Vi åkte inte fören kl 20 för de va på valpkurs med lilla Mella.
Vi kom ner vid halv 2 på natten...tjejerna sov hela resan ner.

Igår åkte vi ner på stan...pappa träffa nån bandykille o Agneta o jag gick o kolla kläder...Daniel kom ner när han slutade. Sen tog Daniel, jag o tjejerna bussen till backaplan där vi mötte upp pappa o Agneta för vi skulle handla mat. Tjejerna va hungriga så vi åkte med i bilen hem sen o Daniel stackarn fick ta bussen för vi fick ju inte plats allihop.

Idag har jag äntligen fått min vilja igenom...vi har möblerat om på hela övervåningen...o de blev så fint...tur att jag är så bra på att få de jag vill hahahah ;)
Daniel va lite emot de så han har inte riktigt erkänt att han tyckte att de blev bra, men jag vet att han tycker de ;) Vi har även fått upp gardinstänger nu så de har blivit lite mysigare :)

Daniels föräldrar o syster kom förbi o hälsade på en stund åxå :)
Nu sitter vi i soffan o slappar...de e skönt de åxå :)

Bilder kommer senare.

PussenKramen

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback