Gårdagen!!!

Igår åkte jag hemifrån halv 12...mötte upp Natta på backaplan. Inväntade Grön Express för att ta oss till Mölnlycke, Wallenstamshallen. När vi kom dit så var det självklart jag som lurade Natta att åka en hållplats till, precis när bussen började rulla så såg vi att det var där vi skulle hoppat av, fast de gjorde inte så jättemycket för det va inte så mycket längre att gå =)
När vi kom till hallen så kom precis de 2 bussarna uppe från sthlm dit....med massa AIK fans. Det va väldigt härlig stämning de 2 första periderna...sen va nivån rätt låg....de va några fjantar längst fram som haka upp sig på domaren ist o skrek massa saker på fjortisnivå. 
AIK spelade bra o vann iaf rättvist med 7-4...matchens lirare i AIK blev målisen Patrik Jansson.
Efter matchen så va de dags att åka vidare mot Borås för match mot postorderlaget Elfsborg. Bussen körde oss enda fram till dörren till Brasseriet...där jag o Natta äntligen skulle få mat...o öl förstås =) Vi fick tag i 2 platser efter lång stunds letande, men vad klarar inte vi hahaha.
Kom några o satt sig brevid oss o trevliga va väl dom. När kl va 19 så va de dags att dra sig vidare till arenan...o jag måste säga att det va grym stämning på bortasektionen....fanns de ens nå Gulliganer där??? Hahaha inte hördes de så mycket iaf =)
0-0 slutade de, men Haglund efterlyste visst minst 2 straffar?? Vart han ville hitta dom vet jag inte, men man måste kanske hitta någe o skylla på. Finns alltid nått man vill klaga på när det inte slutar som man själv vill...Domaren är det bästa offret.

När matchen va slut va stämningen lika härlig i 45 min efter match...alla sjöng o bara va så himla glada.
Natta o jag gick där ifrån 22.10 för vi skulle med en buss hem igen...när vi börja gå o fråga efter vägen va de enda vi fick höra va hur långt de va o gå, men de va inte de vi ville höra utan vägbeskrivning =) Vi kom iaf fram i tid...grymt snabbt gick vi haha. kom till gbg igen strax före 12.
Så våran heldag med AIK kan jag inte summera på någe annat sätt än hur skoj som helst...de blev 4 poäng av 6, men de e helt oki...

För vi leder serien o Djurgår´n åker ur ;)

Tack Jojje för allt :)

PussenKramen

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback